Blog
Dlaczego warto zainteresować się tematem „thank you page”?

Dlaczego warto zainteresować się tematem „thank you page”?

Strona z podziękowaniami może być ciekawym sposobem na budowę długotrwałych i pozytywnych relacji ze swoimi klientami. Takie podziękowania mogą zostać wyświetlone po wykonaniu określonej czynności, na przykład po zapisaniu się do newslettera lub po złożeniu zamówienia. Jest to jednocześnie świetna okazja do zachęcenia klienta, aby ten podjął jeszcze jakieś dodatkowe działania. Jak dokładnie można wykorzystać […]

Jak zaprojektować menu przyjazne dla odbiorców strony WWW lub sklepu internetowego?

Jak zaprojektować menu przyjazne dla odbiorców strony WWW lub sklepu internetowego?

Dobrze skonstruowane menu ułatwia odbiorcom przeglądanie naszej strony WWW. Nieprawidłowo zaplanowana nawigacja może nawet odrzucić potencjalnego klienta od dalszego przeglądania sklepu, zatem należy przyłożyć się do procesu tworzenia menu witryny. Jakimi cechami powinno się ono charakteryzować, aby nie odrzucić potencjalnego użytkownika? Przede wszystkim musi być intuicyjne i przejrzyste. Menu ma za zadanie pomagać użytkownikowi sprawnie […]

Czym jest marketplace i czy warto się nim zainteresować?

Czym jest marketplace i czy warto się nim zainteresować?

Prowadząc własną firmę, która zajmuje się usługami lub sprzedażą konkretnych produktów, niezwykle ważna jest własna strona internetowa, która jest głównym kanałem komunikacji z klientami. Niektórzy jednak wolą zainteresować się tematem marketplace. Pozornie wymagają one mniej pracy, gdyż założenie konta na konkretnym serwisie wymaga mniej czasu i pieniędzy niż zlecanie, bądź tworzenie własnego sklepu internetowego. Czy […]

W co najlepiej zainwestować w kontekście marketingu przy ograniczonym budżecie?

W co najlepiej zainwestować w kontekście marketingu przy ograniczonym budżecie?

Marketing internetowy to niewątpliwie jeden z najważniejszych elementów Twojej działalności. Skuteczna promocja firmy wiąże się z koniecznością wykorzystania konkretnych narzędzi marketingu internetowego. Wielu klientów zastanawia się więc, jak przeprowadzić skuteczne działania z zakresu marketingu przy ograniczonym budżecie. Jest to jak najbardziej możliwe – poznaj skuteczne rozwiązania już teraz. Pierwszym rozwiązaniem są media społecznościowe – aby […]

Dowiedz się czym jest One Step Checkout i jakie są jego najważniejsze zalety

Dowiedz się czym jest One Step Checkout i jakie są jego najważniejsze zalety

Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, doskonale zdajesz sobie sprawę, iż na Twój sukces składa się bardzo dużo zmiennych. Właściciele sklepów online muszą dokładnie planować swoje ruchy na rynku i wkładać wiele wysiłku w odpowiednie działania marketingowe, aby zwiększyć swoje zyski. Jednym z ważniejszych aspektów sklepu jest dopracowany proces zamawiania produktu. Wielu klientów porzuca swoje koszyki, […]

Jak ważne są media społecznościowe w procesie marketingu własnego biznesu w Internecie?

Jak ważne są media społecznościowe w procesie marketingu własnego biznesu w Internecie?

W dzisiejszych czasach, strona internetowa oraz sklep online są koniecznością. Jeżeli Twojej firmy nie ma w Internecie to jest całkowicie niewidoczna dla potencjalnych odbiorców. Zapominamy jednak bardzo często o roli serwisów internetowych takich jak Facebook i Instagram – na nich również jesteśmy w stanie odnaleźć wielu nowych klientów i warto odpowiednio prowadzić swój fanpage, aby […]

Sprawdź, jakie elementy musi posiadać Twoja strona internetowa

Sprawdź, jakie elementy musi posiadać Twoja strona internetowa

Jeżeli prowadzisz własną działalność to z pewnością słyszałeś kiedyś, iż musisz posiadać stronę lub sklep internetowy. Jest to prawda, gdyż bez tego Twoja firma nie istnieje dla potencjalnych odbiorców. Jeżeli jednak już posiadasz stronę lub dopiero ją projektujesz, musisz wiedzieć, że istnieją konkretne elementy, o których musisz koniecznie pamiętać. Jakie konkretnie są to elementy? Przede […]

Poznaj najważniejsze obszary optymalizacji strony WWW – optymalizacja pod pozycjonowanie (SEO)

Poznaj najważniejsze obszary optymalizacji strony WWW – optymalizacja pod pozycjonowanie (SEO)

Optymalizacja strony internetowej oraz sklepu internetowego ma na celu wprowadzenie zmian, ulepszeń, aby zwiększyć jej skuteczność w dotarciu do potencjalnego klienta. Może być ona przeprowadzana na obszarze strony technicznej, niewidocznej dla klienta, ale również może obejmować zmiany szaty graficznej. Optymalizacja strony WWW ma najczęściej na celu poprawę elementów istotnych dla pozycjonowania strony (SEO). Ten typ […]

Czym są przyciski Call To Action (CTA) i dlaczego warto je stosować na własnej stronie internetowej?

Czym są przyciski Call To Action (CTA) i dlaczego warto je stosować na własnej stronie internetowej?

Przyciski Call To Action (w skrócie CTA) są niezwykle przydatne. Ich głównym zadaniem jest zachęcenie odbiorcy do wykonania pożądanej przez właściciela strony (lub sklepu internetowego) aktywności. Tego typu przyciski mogą zachęcać do dodania produktu do koszyka lub do zapisania się na newsletter. Taki przycisk musi przede wszystkim być widoczny i zachęcający, koniecznie musi przyciągać uwagę odbiorcy. […]

Czym jest błąd 404, jak go naprawić i czy ma wpływ na marketing Twojej firmy?

Czym jest błąd 404, jak go naprawić i czy ma wpływ na marketing Twojej firmy?

Błąd 404 oznacza, iż przeglądarka prawidłowo połączyła się z serwerem, ale nie odnalazła podstrony szukanej przez użytkownika. Tego typu błędy są najczęściej wywoływane przez literówkę w adresie internetowym. Błąd może również wystąpić, kiedy podstrona została usunięta (np. produkt w sklepie), a odbiorca miał zapisany adres w historii przeglądania. Nieliczne błędy 404 nie wpływają na pozycjonowanie […]

Jakich błędów unikać przy projektowaniu własnej witryny internetowej?

Jakich błędów unikać przy projektowaniu własnej witryny internetowej?

Zakładając własny biznes, jedną z pierwszych czynności będzie stworzenie strony WWW. W dzisiejszych czasach wszystkie firmy odnajdziemy w Internecie. Jeżeli chcemy przyciągnąć do siebie klientów, musimy poświęcić czas i pieniądze na stworzenie dobrze wyglądającej witryny. Niektórzy decydują się na samodzielne stworzenie projektu, a następnie jego wdrożenie zlecają webmasterom. Jak jednak prawidłowo zaplanować swój projekt i […]

Czym są kody QR i w jaki sposób można je wykorzystać w swojej kampanii marketingowej?

Czym są kody QR i w jaki sposób można je wykorzystać w swojej kampanii marketingowej?

Kody QR są pewnego rodzaju kodami kreskowymi, które skanujemy za pomocą naszego telefonu. Po zeskanowaniu, kod zostaje zamieniony na ciąg znaków. Tego typu kody zaczęły zyskiwać na popularności w 2011 roku – obecnie ich popularność utrzymuje się na równie wysokim poziomie. Warto zatem wykorzystać kod QR w działaniach marketingowych swojej firmy. To rozwiązanie znajdziemy wszędzie […]

W jaki sposób powinniśmy reagować na negatywne recenzje i komentarze?

W jaki sposób powinniśmy reagować na negatywne recenzje i komentarze?

Prowadząc sklep internetowy lub własną stronę WWW dbamy o pozytywny wizerunek, szczególnie na platformach typu social-media. Są to narzędzia niezwykle ważne w procesie budowania wizerunku, ale także w komunikacji z klientem. Co jednak powinniśmy zrobić, kiedy zostanie nam wystawiona negatywna opinia lub niezbyt przychylny komentarz? Negatywne opinie mogą pojawić się za sprawą nieuczciwej konkurencji lub, […]

Jak skutecznie zoptymalizować stronę pod kątem wyszukiwania głosowego?

Jak skutecznie zoptymalizować stronę pod kątem wyszukiwania głosowego?

Wyszukiwanie głosowe stale zyskuje na znaczeniu. Jest ono niesamowicie wygodne i szybkie w użyciu. Z perspektywy właściciela strony lub sklepu internetowego należy zadbać o to, aby strona była odpowiednio zoptymalizowana również pod kątem wyszukiwania głosowego. Działania podjęte pod kątem optymalizacji mogą przynieść wiele dodatkowych korzyści. Na co należy szczególnie zwrócić uwagę? Przede wszystkim na pozycjonowanie […]

Czy warto wprowadzić na swoją stronę WWW formularz kontaktowy?

Czy warto wprowadzić na swoją stronę WWW formularz kontaktowy?

Formularz kontaktowy jest bardzo ważnym narzędziem. Pomimo wprowadzenia wszystkich danych na odpowiedniej podstronie (numer telefonu, adres, e-mail) nadal warto zainteresować się kwestią formularza. Dlaczego? Każdy klient jest inny – jedni wolą skontaktować się z firmą telefonicznie, a drudzy wolą skorzystać z szybkiego i prostego formularza kontaktowego. Mając to na uwadze, warto udostępniać odbiorcom różne kanały […]

Jakie są najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu własnej strony WWW?

Jakie są najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu własnej strony WWW?

Projektowanie własnej strony WWW jest wbrew pozorom dosyć trudnym procesem. Bardzo często lepszym rozwiązaniem będzie zlecenie tego profesjonalnej firmie, która wie jak odpowiednio podejść do tego tematu. Jeżeli jednak decydujemy się na samodzielne stworzenie witryny, musimy koniecznie uniknąć błędów, o których wspomnimy w dzisiejszym wpisie. Najczęstszym błędem jest brak responsywności. Projekt strony powinien być dostosowany […]

Czym wyróżnia się skuteczna wyszukiwarka w sklepie online?

Czym wyróżnia się skuteczna wyszukiwarka w sklepie online?

W poprzednich naszych wpisach dostępnych na blogu: https://adriangrzybek.pl/blog/ poruszaliśmy temat wyszukiwania i odpowiedniej optymalizacji SEO. Nie wspominaliśmy jednak o wyszukiwarce produktów w sklepie. Jest ona równie ważna i nie można o niej zapominać! Wdrożenie jej na stronę ułatwi klientom korzystanie ze strony i wyszukiwanie produktów – nie będą oni musieli przeszukiwać kategorii, a jedynie wpiszą […]

Jak skutecznie budować wizerunek firmy w Internecie?

Jak skutecznie budować wizerunek firmy w Internecie?

Pozytywny wizerunek firmy w Internecie to jeden z niezbędnych elementów, które działają na korzyść prowadzonej firmy. Przyczynia się on do wzrostu zaufania firmy, a co za tym idzie – do wyższego poziomu sprzedaży produktów lub usług. Odbiorcy zdecydowanie częściej sięgają po produkty ze sprawdzonych sklepów – nikt nie lubi tracić pieniędzy i czasu na niezweryfikowane […]

Jakie korzyści może przynieść wyszukiwanie obrazem?

Jakie korzyści może przynieść wyszukiwanie obrazem?

Coraz popularniejszym narzędziem internautów jest wyszukiwanie obrazem. Nie jest to zaskakujące, gdyż taka funkcjonalność jest niezwykle prosta i przydatna. Wykorzystujemy ją, kiedy musimy odnaleźć jakiś produkt, którego nazwy nie znamy lub nie pamiętamy. Jak działa to narzędzie i w jaki sposób możemy je wykorzystać prowadząc sklep internetowy? Wyszukiwanie obrazem działa niezwykle podobnie do tradycyjnego wyszukiwania. […]

Czym są przyjazne adresy URL i czy warto ich używać?

Czym są przyjazne adresy URL i czy warto ich używać?

W jednym z naszych poprzednich wpisów tłumaczyliśmy czym jest adres URL oraz wyjaśnialiśmy w jaki sposób dokonać wyboru domeny internetowej. Pominęliśmy jednak kwestię przyjaznych adresów URL – są to adresy po optymalizacji pod kątem SEO. W dzisiejszym wpisie opiszemy ich zalety i odpowiemy na pytanie postawione w tytule. Przyjazne adresy są najczęściej krótkie, proste, czytelne, […]

RODO, a strona internetowa – o czym koniecznie należy pamiętać?

RODO, a strona internetowa – o czym koniecznie należy pamiętać?

RODO, czyli ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych jest zbiorem przepisów określającym jakie dane mają podlegać ochronie. W związku z jego wprowadzeniem, właściciele stron i sklepów internetowych otrzymali nowe obowiązki. O czym koniecznie musimy pamiętać prowadząc biznes w Internecie? Pierwsza zmiana związana byłą ze zbieraniem danych. Należy zbierać jedynie te, które są niezbędne do realizacji […]

Co to jest „lazy loading” i dlaczego warto go używać?

Co to jest „lazy loading” i dlaczego warto go używać?

Czas ładowania naszej strony oraz szybkość jej działania to dwa kluczowe czynniki, na które musimy zwrócić szczególną uwagę. Klient wymaga, aby strona działała płynnie oraz szybko się ładowała – odbiorca nie lubi długo czekać. Te dwa czynniki są również istotne w kontekście SEO. Czym jest zatem „lazy loading” i w jaki sposób pomoże naszej stronie […]

Jakie są najistotniejsze różnice pomiędzy protokołem http, a https?

Jakie są najistotniejsze różnice pomiędzy protokołem http, a https?

Protokół http umożliwia komunikację pomiędzy systemami, a co za tym idzie – przeglądanie stron internetowych. Jest on bowiem używany do przesyłania danych do naszej przeglądarki. To właśnie dzięki niemu, możliwe jest przeglądanie popularnych stron oraz mediów społecznościowych. Czym jednak różni się od protokołu https i o jakich różnicach należy wiedzieć? Https jest bowiem rozszerzeniem protokołu […]

Czym jest chatbot i jakie korzyści może przynieść jego wdrożenie?

Czym jest chatbot i jakie korzyści może przynieść jego wdrożenie?

Chatbot jest wtyczką bądź pewnym programem komputerowym, który może prowadzić rozmowy z odbiorcą naszego sklepu lub serwisu internetowego. Jego zadaniem jest rozpoznanie i zrozumienie pytania, a następnie dopasowanie odpowiedzi i przesłanie jej klientowi. Wyróżniamy dwa typy chatbota – zaprogramowany oraz korzystający z uczenia maszynowego. Pierwszy z nich odpowiada jedynie na konkretne pytania. Jest to rozwiązanie […]

Dlaczego opisy produktów w sklepie internetowym są tak ważne?

Dlaczego opisy produktów w sklepie internetowym są tak ważne?

Dla wyszukiwarek internetowych najważniejsza jest unikalna treść. Im jest jej więcej na naszej stronie, tym wyżej w wynikach wyszukiwania będzie znajdować się nasza strona. Jak zatem wykorzystać potencjał opisów produktów, dodanych w naszym sklepie internetowym? Jedną z najważniejszych cech, którą powinny się charakteryzować nasze opisy jest zwięzłość. Opisy nie mogą być zbyt długie, gdyż wtedy […]

Jak zwiększyć bezpieczeństwo własnego sklepu internetowego?

Jak zwiększyć bezpieczeństwo własnego sklepu internetowego?

Popularność sklepów internetowych rośnie co rok, zatem każdy sklep internetowy powinien zadbać o wysokie standardy bezpieczeństwa. Jak dokładnie tego dokonać? Od czego zacząć, aby wszyscy klienci sklepu byli bezpieczni? Pierwszym krokiem, którym powinniśmy się zainteresować jest dodanie certyfikatu SSL – jest on bez wątpienia najważniejszym czynnikiem bezpieczeństwa. To właśnie dzięki temu certyfikatowi wszystkie dane osobiste […]

Dlaczego klienci nie kończą zamówień w sklepie internetowym?

Dlaczego klienci nie kończą zamówień w sklepie internetowym?

Dlaczego klienci w sklepach internetowych umieszczają produkty w koszyku, ale nie finalizują transakcji? Jakie są najczęstsze przyczyny porzucania koszyków zakupowych? Trzeba liczyć się z tym, że część klientów jedynie przegląda ofertę naszego sklepu, ale nie ma zamiaru nic kupować. Jeżeli jednak takie zjawisko jest częste, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że w sklepie internetowym coś nie funkcjonuje […]

Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jakie mogą być przyczyny obniżonej sprzedaży w sklepie internetowym? Dlaczego kampania internetowa nie generuje zadowalającego ruchu na stronie? Takie pytania są niestety zadawane przez wielu właścicieli sklepów internetowych. Jak temu zaradzić? Podstawowymi działaniami są te, które dotyczą kwestii wizualnych. Sklep przyciąga klientów wyglądem, ciekawym wnętrzem, interesującą nazwą. Pamiętajmy, że to właśnie logo oraz nazwa są […]

Czy obsługa własnej strony internetowej jest trudnym zadaniem?

Czy obsługa własnej strony internetowej jest trudnym zadaniem?

Posiadając własną działalność gospodarczą, zapewne zastanawiasz się, czy warto zainwestować w stronę internetową. Odpowiedź na takie pytanie może być tylko twierdząca: zdecydowanie warto. Jeżeli boisz się jednak, czy podołasz obsłudze sklepu bądź witrynie musimy Cię uspokoić. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, takim jak CMS, obsługa strony będzie niezwykle prosta i bezproblemowa. Osoby nieposiadające wiedzy z zakresu programowania […]

Czym są okienka pop-up i czy spełniają swoją funkcję na stronie internetowej?

Czym są okienka pop-up i czy spełniają swoją funkcję na stronie internetowej?

Reklamy typu pop-up to wyskakujące okienka z określonymi komunikatami. Są wykorzystywane w rozmaitych celach – mogą skłaniać użytkownika do określonych działań (np. zapisu do newslettera, sprawdzenia oferty promocyjnej), czy odwiedzenia mediów społecznościowych firmy. Tego rodzaju reklama jest niezwykle skuteczna, jednakże musi być wykorzystywana w odpowiedni sposób. Pop-upy muszą być odpowiednio zaprojektowane. Nie powinny pojawiać się […]