Tworzenie atrakcyjnej i funkcjonalnej strony internetowej to tylko pierwszy krok w prowadzeniu skutecznego sklepu online. Aby przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarkach, konieczne jest zoptymalizowanie jej pod kątem SEO (Search Engine Optimization).
Pierwszym krokiem w optymalizacji strony internetowej są odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Zastanów się, jakie frazy lub zwroty potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarki, aby znaleźć produkty lub usługi, które oferujesz. Umieść te słowa kluczowe w tytułach, opisach, nagłówkach i treściach swojej strony.
Kolejnym ważnym aspektem jest szybkość ładowania strony. Im szybciej się wczytuje, tym lepiej. Możesz zoptymalizować swoją stronę poprzez kompresję obrazów, minimalizację kodu HTML i CSS, oraz wykorzystanie odpowiedniego hostingowego dostawcy, który zapewni szybkie i stabilne działanie Twojej strony.
Nie zapomnij o linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym. Dodawanie linków do innych stron o podobnej tematyce zwiększa wiarygodność Twojej strony w oczach wyszukiwarek. Również linkowanie wewnętrzne – czyli tworzenie linków między różnymi stronami Twojej witryny – pomaga w nawigacji użytkowników i pozwala wyszukiwarkom lepiej indeksować treści.
Warto również zainwestować w responsywność strony WWW, czyli odpowiednie dostosowanie do różnych urządzeń, takich jak smartfony i tablety. Jeżeli dopiero startujesz z własnym biznesem, koniecznie sprawdź naszą ofertę. Sprawdź również nasze pozostałe wpisy, które są dostępne na blogu.