Blog
RODO, a strona internetowa – o czym koniecznie należy pamiętać?

RODO, a strona internetowa – o czym koniecznie należy pamiętać?

RODO, czyli ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych jest zbiorem przepisów określającym jakie dane mają podlegać ochronie. W związku z jego wprowadzeniem, właściciele stron i sklepów internetowych otrzymali nowe obowiązki. O czym koniecznie musimy pamiętać prowadząc biznes w Internecie? Pierwsza zmiana związana byłą ze zbieraniem danych. Należy zbierać jedynie te, które są niezbędne do realizacji […]

Co to jest „lazy loading” i dlaczego warto go używać?

Co to jest „lazy loading” i dlaczego warto go używać?

Czas ładowania naszej strony oraz szybkość jej działania to dwa kluczowe czynniki, na które musimy zwrócić szczególną uwagę. Klient wymaga, aby strona działała płynnie oraz szybko się ładowała – odbiorca nie lubi długo czekać. Te dwa czynniki są również istotne w kontekście SEO. Czym jest zatem „lazy loading” i w jaki sposób pomoże naszej stronie […]

Jakie są najistotniejsze różnice pomiędzy protokołem http, a https?

Jakie są najistotniejsze różnice pomiędzy protokołem http, a https?

Protokół http umożliwia komunikację pomiędzy systemami, a co za tym idzie – przeglądanie stron internetowych. Jest on bowiem używany do przesyłania danych do naszej przeglądarki. To właśnie dzięki niemu, możliwe jest przeglądanie popularnych stron oraz mediów społecznościowych. Czym jednak różni się od protokołu https i o jakich różnicach należy wiedzieć? Https jest bowiem rozszerzeniem protokołu […]

Czym jest chatbot i jakie korzyści może przynieść jego wdrożenie?

Czym jest chatbot i jakie korzyści może przynieść jego wdrożenie?

Chatbot jest wtyczką bądź pewnym programem komputerowym, który może prowadzić rozmowy z odbiorcą naszego sklepu lub serwisu internetowego. Jego zadaniem jest rozpoznanie i zrozumienie pytania, a następnie dopasowanie odpowiedzi i przesłanie jej klientowi. Wyróżniamy dwa typy chatbota – zaprogramowany oraz korzystający z uczenia maszynowego. Pierwszy z nich odpowiada jedynie na konkretne pytania. Jest to rozwiązanie […]

Dlaczego opisy produktów w sklepie internetowym są tak ważne?

Dlaczego opisy produktów w sklepie internetowym są tak ważne?

Dla wyszukiwarek internetowych najważniejsza jest unikalna treść. Im jest jej więcej na naszej stronie, tym wyżej w wynikach wyszukiwania będzie znajdować się nasza strona. Jak zatem wykorzystać potencjał opisów produktów, dodanych w naszym sklepie internetowym? Jedną z najważniejszych cech, którą powinny się charakteryzować nasze opisy jest zwięzłość. Opisy nie mogą być zbyt długie, gdyż wtedy […]

Jak zwiększyć bezpieczeństwo własnego sklepu internetowego?

Jak zwiększyć bezpieczeństwo własnego sklepu internetowego?

Popularność sklepów internetowych rośnie co rok, zatem każdy sklep internetowy powinien zadbać o wysokie standardy bezpieczeństwa. Jak dokładnie tego dokonać? Od czego zacząć, aby wszyscy klienci sklepu byli bezpieczni? Pierwszym krokiem, którym powinniśmy się zainteresować jest dodanie certyfikatu SSL – jest on bez wątpienia najważniejszym czynnikiem bezpieczeństwa. To właśnie dzięki temu certyfikatowi wszystkie dane osobiste […]

Dlaczego klienci nie kończą zamówień w sklepie internetowym?

Dlaczego klienci nie kończą zamówień w sklepie internetowym?

Dlaczego klienci w sklepach internetowych umieszczają produkty w koszyku, ale nie finalizują transakcji? Jakie są najczęstsze przyczyny porzucania koszyków zakupowych? Trzeba liczyć się z tym, że część klientów jedynie przegląda ofertę naszego sklepu, ale nie ma zamiaru nic kupować. Jeżeli jednak takie zjawisko jest częste, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że w sklepie internetowym coś nie funkcjonuje […]

Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jakie mogą być przyczyny obniżonej sprzedaży w sklepie internetowym? Dlaczego kampania internetowa nie generuje zadowalającego ruchu na stronie? Takie pytania są niestety zadawane przez wielu właścicieli sklepów internetowych. Jak temu zaradzić? Podstawowymi działaniami są te, które dotyczą kwestii wizualnych. Sklep przyciąga klientów wyglądem, ciekawym wnętrzem, interesującą nazwą. Pamiętajmy, że to właśnie logo oraz nazwa są […]

Czy obsługa własnej strony internetowej jest trudnym zadaniem?

Czy obsługa własnej strony internetowej jest trudnym zadaniem?

Posiadając własną działalność gospodarczą, zapewne zastanawiasz się, czy warto zainwestować w stronę internetową. Odpowiedź na takie pytanie może być tylko twierdząca: zdecydowanie warto. Jeżeli boisz się jednak, czy podołasz obsłudze sklepu bądź witrynie musimy Cię uspokoić. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, takim jak CMS, obsługa strony będzie niezwykle prosta i bezproblemowa. Osoby nieposiadające wiedzy z zakresu programowania […]

Czym są okienka pop-up i czy spełniają swoją funkcję na stronie internetowej?

Czym są okienka pop-up i czy spełniają swoją funkcję na stronie internetowej?

Reklamy typu pop-up to wyskakujące okienka z określonymi komunikatami. Są wykorzystywane w rozmaitych celach – mogą skłaniać użytkownika do określonych działań (np. zapisu do newslettera, sprawdzenia oferty promocyjnej), czy odwiedzenia mediów społecznościowych firmy. Tego rodzaju reklama jest niezwykle skuteczna, jednakże musi być wykorzystywana w odpowiedni sposób. Pop-upy muszą być odpowiednio zaprojektowane. Nie powinny pojawiać się […]

Jak powinien wyglądać opis firmy na profesjonalnej stronie internetowej?

Jak powinien wyglądać opis firmy na profesjonalnej stronie internetowej?

Tworząc i planując podstrony na stronie internetowej nie możemy zapominać o zakładce „o nas”. Można ją znaleźć na prawie każdej firmowej stronie internetowej, a jej brak stanowi duży błąd. Jest ona bowiem jedną z najczęściej odwiedzanych podstron witryny. Buduje zaufanie do przedsiębiorstwa i świadczy o tym, że firma poważnie traktuje swoich klientów. Sposób przedstawienia działalności […]

Jaki format zdjęć wybrać na stronę internetową?

Jaki format zdjęć wybrać na stronę internetową?

Istnieje wiele formatów plików graficznych – PNG, JPEG, GIF albo SVG. Poznanie różnic pomiędzy nimi może mieć pozytywny wpływ na działanie strony lub bloga internetowego. Warto się zatem zastanowić, kiedy i jak odpowiednio stosować te formaty plików graficznych. Trzeba wiedzieć, że format grafiki ma duże znaczenie. Wpływa on na wydajność – plik może mieć różną […]

Czy używanie systemu CMS w 2022 roku jest koniecznością?

Czy używanie systemu CMS w 2022 roku jest koniecznością?

W jednym z naszych poprzednich artykułów, dodanych w 2021 roku poruszaliśmy temat najlepszych systemów zarządzania treścią. Wyjaśnialiśmy również czym jest CMS i dlaczego może być przydatny. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z treścią wpisu: https://adriangrzybek.pl/trzy-najpopularniejsze-systemy-zarzadzania-trescia-cms/ Jednym z częstych pytań, które napotykamy są pytania związane z systemami zarządzania treścią. System CMS jest dzisiaj koniecznością, a powodów, […]

Czym jest favicon i czy jest niezbędny?

Czym jest favicon i czy jest niezbędny?

Favicon („favorites icon”) to ikonka, która reprezentuje stronę internetową lub markę. Jest ona wyświetlana w otwartym oknie przeglądarki (obok nazwy strony). Pojawia się również przy wpisywanym adresie strony w wyszukiwarce. Ponadto, favicony są wykorzystywane w pasku narzędzi czy w historii przeglądarki. Favicon jest tworzona dokładnie tak samo, jak inny rodzaj grafiki – różni się jednak […]

Jak uniknąć spadku wejść na stronę internetową?

Jak uniknąć spadku wejść na stronę internetową?

Nie od dzisiaj wiadomo, że liczba odwiedzin strony www jest niezwykle istotna – przekłada się ona przecież na sukces danej firmy. Każdy znaczący spadek odwiedzin naszej strony powinien być dla nas ostrzeżeniem i informacją, że jakiś element naszej strony wymaga poprawy. Jak zatem uniknąć spadku ilości wejść na stronę? Aby uniknąć spadku w statystykach, należy […]

Jak stworzyć odpowiednią promocję strony lub sklepu internetowego?

Jak stworzyć odpowiednią promocję strony lub sklepu internetowego?

Wszyscy właściciele sklepów oraz stron internetowych doskonale zdają sobie sprawę z faktu, że nie da odnieść się sukcesu bez odpowiedniej promocji. Trafny marketing strony internetowej może przynieść ogromne zyski i znacznie rozwinąć działalność, zdobywając nowych klientów. Jak zatem odpowiednio wypromować swój biznes? Podstawowym czynnikiem, który wpływa na popularność strony jest optymalizacja SEO. Taka optymalizacja ma […]

Jak odpowiednio wybrać hosting dla strony internetowej?

Jak odpowiednio wybrać hosting dla strony internetowej?

Czym jest hosting wyjaśnialiśmy w jednym z naszych poprzednich wpisów. Na wstępie, chcemy Państwa zaprosić do zapoznania się z jego treścią: https://adriangrzybek.pl/czym-jest-hosting-stron-www. W tym wpisie przedstawimy najważniejsze wskazówki, którymi powinniśmy kierować się przy wyborze odpowiedniego hostingu dla naszej strony internetowej. Przede wszystkim, przed zakupem, musimy zapoznać się z rodzajami hostingów. Do wyboru mamy między innymi […]

Jak przyspieszyć czas ładowania strony?

Jak przyspieszyć czas ładowania strony?

W jednym z naszych poprzednich wpisów informowaliśmy Was, dlaczego szybkość ładowania strony ma ogromne znaczenie. Zachęcamy do zapoznania się z jego treścią: https://adriangrzybek.pl/szybkosc-ladowania-twojej-strony-ma-znaczenie. W tym artykule przedstawimy konkretne narzędzia oraz techniki do optymalizacji strony internetowej. Pierwszym sposobem jest zmiana hostingu. Podstawą działania strony internetowej jest niezawodność serwerów. Optymalny czas odpowiedzi serwera wynosi poniżej 200 ms. […]

Czym jest walidacja W3C i czy jest ona potrzebna?

Czym jest walidacja W3C i czy jest ona potrzebna?

Tworząc własną stronę internetową, powinniśmy mieć pewność, że została ona zaprojektowana zgodnie ze wszystkimi standardami pod względem jakości kodu. Aby być tego pewnym, musimy sprawdzić, czy jest ona w stanie poprawnie przejść walidację W3C. Organizacją odpowiedzialną za tworzenie standardów dla całego Internetu jest World Wide Web Consortium. Tworzy i definiuje ona sposób tworzenia kodu w […]

Trzy najpopularniejsze systemy zarządzania treścią (CMS)

Trzy najpopularniejsze systemy zarządzania treścią (CMS)

System CMS to oprogramowanie pozwalające właścicielowi strony organizować i swobodnie modyfikować treść oraz strukturę strony internetowej bez znajomości języków webowych. Do wyboru mamy wiele różnych systemów, jednakże do najpopularniejszych możemy zaliczyć: WordPress, Joomla oraz PrestaShop. Czym dokładniej są systemy CMS oraz jakie wyróżniamy rodzaje opisywaliśmy w jednym z naszych poprzednich artykułów. Zachęcamy do przeczytania i […]

Czym różni się grafika wektorowa od grafiki rastrowej?

Czym różni się grafika wektorowa od grafiki rastrowej?

Różnica pomiędzy grafiką rastrową a wektorową jest znacząca i należy ją znać. Grafika rastrowa wyświetla obraz wykorzystując poziomo-pionową siatkę pokolorowanych pikseli. W przypadku grafiki wektorowej, obraz jest tworzony za pomocą obiektów geometrycznych, np. przy pomocy okręgów, które są wypełniane kolorami. To sprawia, że grafikę wektorową możemy skalować bez żadnych konsekwencji, jeżeli chodzi o jakość – […]

Jak odpowiednio wybrać rozszerzenie domeny dla strony internetowej?

Jak odpowiednio wybrać rozszerzenie domeny dla strony internetowej?

W jednym z naszych poprzednich wpisów opisywaliśmy kwestię wyboru nazwy i adresu dla własnej strony internetowej. Nie wspomnieliśmy jednak o równie ważnej kwestii, czyli o rozszerzeniu domeny. Pełna domena strony, składa się bowiem z dwóch części: z nazwy głównej oraz z rozszerzenia. Jeżeli nie widziałeś poprzedniego wpisu, zachęcamy do przeczytania i zapoznania się z jego […]

Jak zabezpieczyć stronę opartą o WordPress?

Jak zabezpieczyć stronę opartą o WordPress?

WordPress jest najpopularniejszym systemem zarządzania treścią, z którego korzystają tysiące ludzi. Sprawdza się on zarówno dla stron wizytówek, jak i dla dużych sklepów internetowych. Posiada on własne systemy zabezpieczeń, jednak warto samemu dodatkowo zabezpieczyć swoją stronę, aby uchronić się przed atakami hakerskimi. Najważniejszą kwestią są aktualizacje, zarówno samego systemu, jak i wtyczek oraz motywów. W […]

WCAG, czyli jak dostosować stronę do potrzeb osób niepełnosprawnych

WCAG, czyli jak dostosować stronę do potrzeb osób niepełnosprawnych

Z każdym dniem, coraz więcej osób korzysta z Internetu. Wraz z rozwojem technologicznym, korzystamy z niego już nie tylko na komputerach stacjonarnych, ale również przy pomocy urządzeń mobilnych.  Nie możemy zapominać, że z naszej strony mogą również korzystać osoby niepełnosprawne. Musimy więc zadbać, aby takie osoby mogły wygodnie korzystać z naszej witryny. Tytułowe WCAG to […]

Jak powinno wyglądać i jak zrobić ciekawe portfolio?

Jak powinno wyglądać i jak zrobić ciekawe portfolio?

Często zdarza się, że pracodawca, przed zatrudnieniem pracownika, chce sprawdzić jego dotychczasowe prace. Takie działanie ma na celu upewnienie się, że określona osoba jest odpowiednim kandydatem na dane stanowisko. W tym celu, prosi kandydata o przedstawienie swojego portfolio, czyli zbioru najlepszych prac, zaprezentowanych w ciekawy i atrakcyjny sposób. Takowe portfolio jest niezwykle ważne w sektorze […]

Jak umiejętnie wykorzystać stopkę na stronie internetowej?

Jak umiejętnie wykorzystać stopkę na stronie internetowej?

Stopka strony internetowej (ang. footer) to jedna z sekcji witryny. Jest ona umieszczona na samym dole i zawiera najczęściej najważniejsze informacje, jak dane czy przekierowania do istotnych podstron. Jest elementem wyróżniającym się, chociażby kolorem czy elementem graficznym. Stopka to element niezwykle istotny, chociaż bardzo często niedoceniany. Zdarza się, że właściciele uważają ją za „zapychacz”, w […]

Jak odpowiednio pozycjonować zdjęcia oraz pliki w sieci?

Jak odpowiednio pozycjonować zdjęcia oraz pliki w sieci?

Pozycjonowanie stron internetowych w Internecie polega na dostosowaniu strony do wyszukiwarki, aby ta promowała naszą witrynę i umieszczała ją na jak najwyższej pozycji pod konkretnymi hasłami, wyszukiwanymi przez odbiorców. Jest to proces długotrwały, lecz powinien być świadomy i wykonany jak najlepiej, gdyż przekłada się to na duży ruch na naszej witrynie. Pozycjonując naszą stronę, często […]

Czym jest marketing SMS i jak skutecznie go wykorzystać na stronie internetowej?

Czym jest marketing SMS i jak skutecznie go wykorzystać na stronie internetowej?

Marketing SMS jest niesamowicie skutecznym sposobem na generowanie ruchu na naszej stronie internetowej. Większość wiadomości, które otrzymujemy, jest odczytywana w ciągu pierwszych pięciu minut po dostarczeniu, a to sprawia, że żaden inny kanał komunikacji nie jest w stanie zaoferować lepszego, bądź nawet porównywalnego czasu reakcji odbiorcy. Należy jednak pamiętać, że przed marketingową wysyłką SMS należy […]

Jak przygotować swój sklep internetowy na Święta Bożego Narodzenia?

Jak przygotować swój sklep internetowy na Święta Bożego Narodzenia?

Według statystyk, najgorętszym okresem sprzedażowym (od razu po okresie Czarnego Piątku) jest ostatni kwartał roku. W tym czasie, sklepy internetowe potrafią wygenerować aż 50% więcej przychodów w porównaniu do pozostałych miesięcy kalendarzowych. Warto jest więc przygotować odpowiednią kampanię marketingową, aby klienci kupowali właśnie u nas. Jest to ostatni moment, aby zaplanować i wdrożyć konkretne, skuteczne […]

Czy warto posiadać livechat na własnej stronie internetowej?

Czy warto posiadać livechat na własnej stronie internetowej?

Jeżeli prowadzisz własną stronę internetową to z pewnością zdajesz sobie sprawę, że klienci często zadają rozmaite pytania dotyczące obsługi sklepu czy oferowanych produktów. Aspektem kluczowym jest w takim przypadku czas odpowiedzi – użytkownicy Internetu są wymagający i chcą odpowiedzi niemal natychmiastowej. Im szybciej otrzymają odpowiedź, tym większa jest szansa na to, że dana osoba zostanie […]