Coraz popularniejszym narzędziem internautów jest wyszukiwanie obrazem. Nie jest to zaskakujące, gdyż taka funkcjonalność jest niezwykle prosta i przydatna. Wykorzystujemy ją, kiedy musimy odnaleźć jakiś produkt, którego nazwy nie znamy lub nie pamiętamy. Jak działa to narzędzie i w jaki sposób możemy je wykorzystać prowadząc sklep internetowy?
Wyszukiwanie obrazem działa niezwykle podobnie do tradycyjnego wyszukiwania. Po przesłaniu obrazu, algorytm porównuje go do tych dostępnych w Internecie, a następnie przesyła użytkownikowi podobne rezultaty. To, czy określony obraz pojawi się w wynikach, jest zależne od optymalizacji grafiki pod kątem SEO.
Mając to na uwadze, warto odpowiednio optymalizować grafiki, które przesyłamy na naszą stronę. Zadbajmy o nazwę pliku – powinna ona zawierać frazę kluczową bez polskich znaków. Powinniśmy również uzupełniać atrybut „alt”. Nie bez znaczenia pozostaje wielkość grafiki – jeżeli będzie ona zbyt dużo ważyć, robot nie prześle jej użytkownikowi.
Takie rozwiązanie jest coraz bardziej powszechne również w ogromnych sklepach internetowych, takich jak Amazon oraz Aliexpress. Ci giganci udostępniają swoim klientom możliwość przesłania zdjęcia, a następnie algorytm rozpoznaje odpowiednie produkty i udostępnia je klientom. Warto zatem wykorzystać tę wiedzę i zadbać o pozycjonowanie zdjęć produktów w naszym sklepie internetowym.
Zwiększ bazę swoich klientów już dzisiaj, korzystając z usług naszej firmy! https://adriangrzybek.pl/uslugi-tworzenie-stron-internetowych/