Jakie mogą być przyczyny obniżonej sprzedaży w sklepie internetowym? Dlaczego kampania internetowa nie generuje zadowalającego ruchu na stronie? Takie pytania są niestety zadawane przez wielu właścicieli sklepów internetowych. Jak temu zaradzić?
Podstawowymi działaniami są te, które dotyczą kwestii wizualnych. Sklep przyciąga klientów wyglądem, ciekawym wnętrzem, interesującą nazwą. Pamiętajmy, że to właśnie logo oraz nazwa są zapamiętywane przez odbiorców w pierwszej kolejności. Ponadto, zamieszczajmy fotografie oraz grafiki w dobrej jakości. To także przyciąga uwagę klientów oraz sprawia, że ma on ochotę kliknąć w odnośnik.
Na stronie sklepu internetowego, koniecznie musi się znaleźć wyszukiwarka produktów. Nie pozwólmy, aby klient musiał przeszukiwać setki produktów w sklepie, aby znaleźć tylko jeden interesujący. Wyszukiwarka musi działać poprawnie oraz być intuicyjna. Należy również zastosować odpowiednie kategorie w sklepie. Produkty powinny być przypisywane na bieżąco do odpowiednich podkategorii, aby klient mógł w bezproblemowy przejść do sekcji go interesujących.
Nie zmuszajmy również klienta do rejestracji na stronie. Wielu użytkowników woli dokonywać transakcji jako gość, a nie jako zarejestrowany użytkownik. Zmuszanie go na każdym kroku do rejestracji może skutkować opuszczeniem witryny. Wprowadzając takie funkcjonalności, należy przede wszystkim myśleć o wygodzie klienta.
Skorzystaj z profesjonalnych usług firmy AdrianGrzybek.pl i zwiększ bazę swoich klientów: https://adriangrzybek.pl/uslugi-tworzenie-stron-internetowych/