Na wielu stronach www pojawiają się obecnie obszary, w których można wpisać numer telefonu i przesłać go do właścicieli strony z prośbą o telefon zwrotny. Psychologia stojąca za tym zjawiskiem jest stosunkowo prosta. Klienci chcą, aby okazywać im zainteresowanie. Nie chcą czekać na infoliniach przez długie minuty, słuchając usypiających muzyczek i czuć się jak petent z epoki PRL zamiast doceniany klient.
Wielu przedsiębiorców rozumie zmianę w oczekiwaniach klientów i wychodzi im naprzeciw, rezygnując z eksponowania zwykłych formularzy kontaktowych, na rzecz pól telefonicznego kontaktu zwrotnego.
Klasyczne formularze kontaktowe kojarzą się klientom z długim okresem oczekiwania na odpowiedź, pokutuje przekonanie, że ich zapytania nie trafiają do osób specjalizujących się w temacie, ale np. do sekretariatów czy na ogólne infolinie. Dlatego badania wykazują, że gdy odwiedzający stronę mają do wyboru korzystać z formularza kontaktowego, samemu zadzwonić czy wysłać próbę o oddzwonienie, najchętniej korzystają z tej ostatniej opcji: https://adriangrzybek.pl/kontakt/