Dlaczego klienci nie kończą zamówień w sklepie internetowym?

Dlaczego klienci nie kończą zamówień w sklepie internetowym?

Dlaczego klienci w sklepach internetowych umieszczają produkty w koszyku, ale nie finalizują transakcji? Jakie są najczęstsze przyczyny porzucania koszyków zakupowych? Trzeba liczyć się z tym, że część klientów jedynie przegląda ofertę naszego sklepu, ale nie ma zamiaru nic kupować. Jeżeli jednak takie zjawisko jest częste, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że w sklepie internetowym coś nie funkcjonuje tak, jak powinno.

Jednym z częstszych przyczyn porzucania zamówień przez klientów jest zbyt skomplikowany formularz zamówienia. Zdarza się, że klienci porzucają koszyk, ponieważ denerwują się z powodu zbyt dużej liczby pól do wypełnienia. Ponadto, klienci bywają sfrustrowani, kiedy nie mogą zamówić produktów bez rejestracji. Jeżeli nie chcemy tracić klientów, musimy zadbać o możliwość składania zamówień bez rejestracji konta w sklepie.

Odbiorcy mają również rozmaite preferencje, jeżeli chodzi o metody płatności i opcje wysyłki. Z tego powodu, należy wprowadzić do sklepu różne metody płatności i różnych dostawców. Przykładowo, warto realizować zamówienia kurierem bezpośrednio do domu, lecz także do punktu odbioru. Nie należy także ukrywać jakichkolwiek opłat. Wszystkie informacje o cenach i opłatach powinny być widoczne już od momentu dodania produktu do koszyka.