Czym są okienka pop-up i czy spełniają swoją funkcję na stronie internetowej?

Czym są okienka pop-up i czy spełniają swoją funkcję na stronie internetowej?

Reklamy typu pop-up to wyskakujące okienka z określonymi komunikatami. Są wykorzystywane w rozmaitych celach – mogą skłaniać użytkownika do określonych działań (np. zapisu do newslettera, sprawdzenia oferty promocyjnej), czy odwiedzenia mediów społecznościowych firmy. Tego rodzaju reklama jest niezwykle skuteczna, jednakże musi być wykorzystywana w odpowiedni sposób.

Pop-upy muszą być odpowiednio zaprojektowane. Nie powinny pojawiać się zbyt wcześnie (np. po wejściu użytkownika na stronę), gdyż wtedy odrzucą odbiorcę od dalszego przeglądania witryny. Mogą się one wyświetlać w różnych sytuacjach – przykładowo w momencie, kiedy użytkownik chce opuścić stronę. Nie mogą także „atakować” użytkowników na każdym kroku i należy tego narzędzia używać z rozwagą.

Reklama w postaci okienek musi być atrakcyjna, a treść koniecznie musi angażować. Warto zaproponować użytkownikowi nagrodę za określone działanie – przykładowo kod promocyjny za rejestrację do newslettera. Nie zapominajmy, że odbiorca jest dla nas najważniejszy. Nie blokujmy mu więc możliwości zamknięcia wyskakującego okienka, gdyż takie działanie skutecznie zniechęci go do dalszego odwiedzania witryny.