Czym jest marketing SMS i jak skutecznie go wykorzystać na stronie internetowej?

Czym jest marketing SMS i jak skutecznie go wykorzystać na stronie internetowej?

Marketing SMS jest niesamowicie skutecznym sposobem na generowanie ruchu na naszej stronie internetowej. Większość wiadomości, które otrzymujemy, jest odczytywana w ciągu pierwszych pięciu minut po dostarczeniu, a to sprawia, że żaden inny kanał komunikacji nie jest w stanie zaoferować lepszego, bądź nawet porównywalnego czasu reakcji odbiorcy. Należy jednak pamiętać, że przed marketingową wysyłką SMS należy uzyskać zgodę od każdego z naszych odbiorców – tego wymaga prawo, a dokładniej RODO.

O numery telefonów możemy zapytać klientów podczas zapisów do newsletter’a. Nie zapominajmy jednak o odpowiedniej klauzuli, która powinna być prawidłowo sformułowana i zaakceptowana przez klienta. Zapomnijmy o kupnie kontaktów od firm zewnętrznych – jest to rozwiązanie mało skuteczne i wątpliwe pod względem prawnym. Lepiej jest poświęcić czas na powolne, lecz skuteczniejsze i pewniejsze zbieranie własnej bazy kontaktów.

Sama treść wiadomości nie powinna przekraczać +/- 160 znaków. Nie powinniśmy również wysyłać ich zbyt często, gdyż ich nadużywanie spowoduje szybkie wypisanie się odbiorcy z listy. Wiadomość powinna być konkretna, zwięzła, treściwa i powinna zachęcać do odwiedzenia strony i sprawdzenia nowej oferty, bądź nowych promocji oraz okazji. Zadbajmy również o warstwę prezentacji wiadomości – pomimo limitu znaków, możemy pozwolić sobie na odstępy pomiędzy liniami tekstu, aby wiadomość była przyjemniejsza w odbiorze i łatwiejsza do odczytania.