Czym jest chatbot i jakie korzyści może przynieść jego wdrożenie?

Czym jest chatbot i jakie korzyści może przynieść jego wdrożenie?

Chatbot jest wtyczką bądź pewnym programem komputerowym, który może prowadzić rozmowy z odbiorcą naszego sklepu lub serwisu internetowego. Jego zadaniem jest rozpoznanie i zrozumienie pytania, a następnie dopasowanie odpowiedzi i przesłanie jej klientowi.

Wyróżniamy dwa typy chatbota – zaprogramowany oraz korzystający z uczenia maszynowego. Pierwszy z nich odpowiada jedynie na konkretne pytania. Jest to rozwiązanie proste – sami sporządzamy odpowiedzi, które potem chatbot wysyła odbiorcy. Drugi typ jest przygotowany na różne, nieszablonowe pytania. Jest to jednak rozwiązanie znacznie trudniejsze i droższe do wprowadzenia.

Chatbot jest rozwiązaniem przydatnym. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania, bot odciąży konsultanta, który będzie mógł zajmować się jedynie sprawami nietypowymi, których program nie będzie w stanie obsłużyć. Ponadto, chatbot działa całodobowo i udziela odpowiedzi błyskawicznie, więc klient nie będzie zmuszony czekać na odpowiedź konsultanta. Wirtualny asystent może zostać również wykorzystany do personalizowania ofert i rozpoznania, jakie wymagania mają klienci i jakie pytania są najczęściej zadawane.