Czym jest błąd 404, jak go naprawić i czy ma wpływ na marketing Twojej firmy?

Czym jest błąd 404, jak go naprawić i czy ma wpływ na marketing Twojej firmy?

Błąd 404 oznacza, iż przeglądarka prawidłowo połączyła się z serwerem, ale nie odnalazła podstrony szukanej przez użytkownika. Tego typu błędy są najczęściej wywoływane przez literówkę w adresie internetowym. Błąd może również wystąpić, kiedy podstrona została usunięta (np. produkt w sklepie), a odbiorca miał zapisany adres w historii przeglądania.

Nieliczne błędy 404 nie wpływają na pozycjonowanie naszej witryny, jednak w dużych ilościach mogą być szkodliwe. Warto jest na bieżąco naprawiać błędy, aby w przyszłości nie utrudniały indeksowania strony przez algorytmy pozycjonujące. Istnieje wiele narzędzi, które pomogą nam wykryć ten błąd – najpopularniejszym rozwiązaniem jest Google Search Console, chociaż istnieją również wtyczki, dzięki którym w bardzo prosty sposób poradzimy sobie z problemem.

Może się okazać, iż nie wykryjemy wszystkich podstron z błędem 404. Na przyszłość warto jest się zabezpieczyć i wykorzystać fakt, iż użytkownik trafił na takową podstronę. Możemy stworzyć i dodać przekierowanie błędu na podstronę, gdzie klient znajdzie krótki komunikat, na przykład z informacją kontaktową. Można również dodać formularz, który ułatwi odbiorcy proces kontaktowania się ze sklepem w celu przekazania informacji o błędzie.

Planujesz założenie własnego sklepu internetowego i nie wiesz w jaki sposób zaplanować działania związane z marketingiem? A może szukasz firmy, która odpowiednio wypozycjonuje Twoją stronę, dzięki czemu zdobędziesz nowych klientów? Jeżeli tak, to koniecznie zapoznaj się z naszą szeroką ofertą, która jest dostępna pod następującym adresem internetowym: https://adriangrzybek.pl/uslugi-tworzenie-stron-internetowych/