Czym jest Black Friday i jak przygotować się do jego nadejścia?

Czym jest Black Friday i jak przygotować się do jego nadejścia?

Black Friday, czyli Czarny Piątek to dzień, w którym odbywa się największa sprzedaż w roku. W porównaniu do pozostałych dni, sprzedaż w kilku segmentach rynkowych potrafi być kilkukrotnie większa. Należy do nich przede wszystkim elektronika, lecz również duże zainteresowanie budzi moda czy kosmetyki. Uważa się, że tego dnia pojawiają się największe obniżki cen w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. W tym roku, dzień ten wypada 26 listopada.

Z perspektywy przedsiębiorstwa, Czarny Piątek to świetny czas na zachęcenie klienta do skorzystania z naszej oferty. Warto przygotować kampanię promującą, dzięki której poinformujemy użytkowników o zbliżających się ofertach czy zniżkach.

Na stronie, z okazji Czarnego Piątku, warto jest umieścić grafiki, dzięki którym klient domyśli się, że będzie mógł liczyć na ofertę specjalną. Możemy przygotować i dodać na stronę specjalny baner, zmienić delikatnie kolorystykę naszej strony (wykorzystać czerń w kilku elementach strony), czy wyeksponować produkty, dla których przygotowaliśmy zniżkę. Częstą zagrywką jest również dodanie zegara, który informuje klienta o czasie do końca promocji.

Ten czas jest również świetną okazją do poprawy komunikacji z klientem w social mediach. Warto przygotować posty, powiadamiające o specjalnej ofercie na Facebooku czy Instagramie. Możemy również przemyśleć kwestię e-mailingu – osobom zapisanym do newsletteru możemy wysłać e-maila, który poinformuje zapisanych o zbliżających się zniżkach.