Czy warto posiadać livechat na własnej stronie internetowej?

Czy warto posiadać livechat na własnej stronie internetowej?

Jeżeli prowadzisz własną stronę internetową to z pewnością zdajesz sobie sprawę, że klienci często zadają rozmaite pytania dotyczące obsługi sklepu czy oferowanych produktów. Aspektem kluczowym jest w takim przypadku czas odpowiedzi – użytkownicy Internetu są wymagający i chcą odpowiedzi niemal natychmiastowej. Im szybciej otrzymają odpowiedź, tym większa jest szansa na to, że dana osoba zostanie stałym klientem sklepu. W takich przypadkach przychodzi z pomocą livechat – niepozorny element, który znacznie usprawnia komunikację z potencjalnymi klientami.

Livechat to najczęściej wtyczka, niewielki dodatek umożliwiający kontakt z klientami w czasie rzeczywistym. Jest to forma komunikacji, dzięki której jesteśmy w stanie pomóc klientom w czasie, kiedy dokładnie tego potrzebują. Jest to jedno z ciekawszych narzędzi do pozyskiwania nowych odbiorców, gdyż za jego pomocą rozwiejemy ich ewentualne wątpliwości i szybciej zachęcimy do kupna produktu.

Oprócz rozwiązywania zagwozdek klientów, dzięki temu niepozornemu dodatkowi będziemy w stanie dogłębniej sprawdzić, jakie są realne zainteresowania naszych klientów, poznać wymagania klientów i poprawić, bądź dodać nowe funkcjonalności na stronę. Według badań, aż 38% klientów jest bardziej skłonnych do zakupu na stronie, na której jest możliwość rozmowy online z konsultantem, a 43% firm potwierdziło, że po zainstalowaniu wtyczki, znacznie lepiej rozumieją potrzeby swoich klientów.